تفاوت کابل شارژر اصل و تقلبی هواوی
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

آیا تفاوت کابل شارژر اصل و تقلبی هواوی را می دانید؟ آیا کابل تقلبی به گوشی شما آسیب می رساند؟ چرا باید شارژر اصلی گوشی خود را بخریم؟

به گزارش ایسنا، به نقل از بابافون، اینها همه سوالاتی است که هنگام خرید شارژر موبایل با آن مواجه می شویم.

تفاوت کابل شارژر اصلی و تقلبی

در دنیای دیجیتال امروز، شارژر تلفن به یک ابزار ضروری برای همه تبدیل شده است.

به گونه ای که عدم دسترسی به آن باعث بروز مشکلات جدی در زندگی ما می شود.

همانطور که می دانید استفاده از کابل شارژر اصلی گوشی های موبایل در حفظ سلامت گوشی بسیار حائز اهمیت است و به عبارتی عمر طولانی آن را تضمین می کند چرا که کابل شارژرهای تقلبی اغلب آسیب های جدی به گوشی وارد می کند که از جمله آنها می توان به آسیب رساندن به آن اشاره کرد. باتری گوشی شارژر به خرابی کابل و پرش ناگهانی شارژ اشاره کرد، یعنی شارژ باتری به طور ناگهانی پرید و خود به خود پرید، اما در اصل این اتفاق نیفتاد و بعداً دردسرساز شد.

مهمتر از همه، ولتاژ شبکه AC 220 ولت است و مدارهای الکترونیکی با برق DC کار می کنند. این ولتاژ توسط آداپتور تبدیل می شود به این معنی که آداپتور دو وظیفه بسیار مهم کاهش ولتاژ و صاف کردن را دارد و فقط با شارژر اصلی می توان این کار را انجام داد. او یک کار مهم را به خوبی انجام داد.

شارژرهای هواوی (خرید از سایت babaphone.ir) نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به سودهای فراوانی که در این زمینه حاصل می شود، شارژرهای تقلبی زیادی در بازار وجود دارد که به هیچ وجه نباید فریب ارزانی برخی کابل ها را خورد.

با دانش کافی در این زمینه و بررسی معیارهای تشخیصی کابل شارژر اصل هواوی می توانید یک کابل شارژر مطمئن برای گوشی خود خریداری کنید و نگران آسیب دیدن گوشی خود نباشید.

در واقع با کمی دقت به راحتی می توان کابل شارژر اصل هواوی را از نمونه های تقلبی و به اصطلاح تقلبی تشخیص داد. در ادامه به چند مورد در این زمینه اشاره می کنیم.

راه های مختلفی برای تشخیص کابل شارژر اصلی هوآوی تقلبی وجود دارد

همیشه به خاطر داشته باشید که شارژرهای اصل یا اصل نسبت به تقلبی گران تر هستند، اما دستگاه های کپی ارزان تر هستند، اما این شارژرها مدار حفاظتی ضعیفی دارند و در نهایت برای شما هزینه تمام می شود. وضعیت فیزیکی شارژرها و بسته بندی آنها نیز بسیار مهم است.

فریم شارژرهای اورجینال براق و غیر شفاف است و می توانند باتری دستگاه را بسیار سریعتر از مدل های تقلبی شارژ کنند.

در مورد کابل نیز می توانید شارژر اصلی هواوی را از تقلبی آن تشخیص دهید:

قبل از هر چیز برای تشخیص کابل شارژر اصل هواوی از نمونه تقلبی آن باید به فاکتور کیفیت توجه کنیم.

با کمی دقت و آگاهی از کابل باکیفیت و ساخته شده از متریال مرغوب می توان به کیفیت پایین آن پی برد. شارژرهای تقلبی و کابل های آن از پلاستیک بی کیفیت و ارزان ساخته شده اند.

یکی دیگر از عوامل تشخیصی وزن شارژرهای هواوی است. یعنی اگر هم کابل شارژر اصل و هم نمونه تقلبی را بردارید و از نظر وزنی با هم مقایسه کنید به راحتی می توانید آنها را تشخیص دهید زیرا کابل شارژر اصلی به دلیل کیفیت ساخت وزن بیشتری دارد اما تقلبی است. شارژر سبک تره

علاوه بر توجه به کابل شارژر، باید به اجزای دیگر نیز توجه کنیم تا بتوانیم شارژر اصلی را خریداری کنیم:

راه دیگر مقایسه زوایای و لبه های شارژر است. توجه داشته باشید که لبه های شارژر تقلبی خمیدگی بسیار بیشتری نسبت به شارژر اصلی دارد و همچنین دارای پلاستیک اضافی است. اما لبه های شارژر اصلی صاف است.

یکی دیگر از راه های تشخیص شارژر اصلی هواوی از تقلبی توجه به قسمت میانی شارژر است که هر دو از این نظر برابر هستند با این تفاوت که قسمت وسط شارژر تقلبی تا حدودی تیز و برجسته است اما در شارژرها اصلی ترین آنها فرورفتگی های قابل توجهی هستند که در بسیاری از نمونه های تقلبی بسیار رایج هستند و قابل مشاهده نیستند.

باید به دوشاخه های شارژر نیز توجه کنیم، زیرا شارژرهای تقلبی دوشاخه های صاف و بدون برآمدگی دارند، اما برجستگی قابل توجهی در شاخه های شارژر اصلی وجود دارد.

این برای بررسی تفاوت بین شارژر و کابل شارژر اصلی هواوی از نمونه تقلبی آن بود.

همانطور که گفته شد می توانید انواع شارژر هواوی و سایر لوازم جانبی هواوی را از بابافون خریداری کنید. Babaphone.ir را می توان با bestbuy مقایسه کرد.

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: